sábado, 28 de abril de 2012

The Robin in the Morning = El petirrojo por la mañana = Robin au matin

 Sold

Cuando vivía en el campo, en las mañanas de invierno solía despertarme el canto del petirrojo. Tenía la particularidad de hacerme sentir bien cuando salía fuera y el frío clima me daba en la cara. Creo que ése es uno de los sonidos más limpios que nos puede dar la naturaleza. Qué placer caminar por el bosque y oir el canto simple de los petirrojos. Me hacía comprender cuánto nos hemos alejado de todo lo que es natural y sencillo, tal como debe ser.

No puedo resistirme a incluir aquí el canto del petirrojo.


10 comentarios:

  1. Hello Sonia:)It's a wonderful sound. The singing of the Robin. My parrot thought he had a new boyfriend and the cat looked at my monitor intently looking for the birdie.
    I like your painting beautifully. Very tar but so beautiful painted!

    ResponderEliminar
  2. Hi Renate. I laughed for a while with your comment. You are very sympathetic. Thank you very much.

    ResponderEliminar
  3. The robins in Spain are definitely different than the robins in Michigan, USA. Very sweet looking and smaller. I don't think ours sing--but I will pay more attention this afternoon. Your watercolor captures the little bird beautifully. It's very nice. Welcome to what I call Blogger World where our love of life and art brings us all together. I'm delighted to follow Colors of The Day.

    ResponderEliminar
  4. Hello Linda. I appreciate your comments. I agree with you on the feeling of love for nature. It's wonderful to be in contact with the art and feelings of marvelous people.

    ResponderEliminar
  5. Adorabile questo piccolo pettirosso, molto ben dipinto, ed è davvero irresistibile il suo canto.

    ResponderEliminar
  6. Gracias Jane. Los petirrojos son pajartios simpáticos y con un canto muy dulce.

    ResponderEliminar
  7. Dear Sonia
    I like all your paintings of birds, and you seem to have captured their different personalities. The robin is such a sweet image. Thank you for letting me know about it.
    Um grand abraco.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Querida Sonjia, estoy muy contenta que hayas visto mis pájaros y también porque te han gustado. Esta acuarela del petirrojo es una de mis favoritas, le tengo mucho cariño.
      Gracias por tu amabilidad y un abrazo grande.

      Eliminar